„Trzeźwo myślę” dla Carlsberg

Klient: Carlsberg Polska

Brief: Opracowanie koncepcji i realizacja 6. edycji programu wraz z komunikacją.

Sukcesy:

  • Blisko 1500 publikacji w mediach, które dotarły do ok. 2 mln osób w Polsce.
  • Kampania wysokozasięgowa widoczna na 1926 ekranach dotarła do 4 mln warszawiaków.
  • Ok. 13 tys. wyświetleń video nagrań z ambasadorami.
  • Całkowity zasięg programu to 6 mln.

Wyzwania:

  • Opracowanie konceptu kampanii wyróżniającego się na rynku spośród działań konkurencji z zachowaniem dotychczasowego logo i hasła.
  • Budowanie odpowiedzialnych postaw w kontekście spożywania alkoholu poprzez dawanie pozytywnych przykładów, tworzenie trendów, które staną się modne oraz unikanie moralizatorstwa, pouczania czy straszenia.
  • Wzmacnianie widoczności Grupy Carlsberg w zakresie realizacji strategii zrównoważonego rozwoju w obszarze „zero nieodpowiedzialnej konsumpcji alkoholu”.

Opis:

Czy zdarzyło się Wam wsiąść do samochodu z kierowcą, który wcześniej pił alkohol? Jeśli tak, to daliście ciche przyzwolenie na jazdę pod wpływem, będąc w gronie 13% Polaków, którzy postąpili tak samo. Mimo wysokich kar przewidzianych taryfikatorem i aktów prawnych, policja wciąż zatrzymuje nietrzeźwych kierowców. Dlatego w ramach społeczno-edukacyjnego programu „Trzeźwo myślę” realizowanego przez Carlsberg Polska zadbaliśmy o promocję odpowiedzialnej konsumpcji alkoholu.

Działanie:

  • Media relations – opracowanie serii komunikatów prasowych na podstawie wyników badania opinii „Jazda Polaków na podwójnym gazie” zrealizowanego we współpracy z ARC Rynek i Opinia.
  • Współpraca z ambasadorami programu – Marcin Borkowski „Borkoś” (ratownik medyczny, mistrz Europy w ratownictwie medycznym), Marek Konkolewski (ekspert ds. bezpieczeństwa drogowego, były inspektor policji), Dominika Gwit-Dunaszewska (aktorka filmowa i teatralna, a także „nałogowa pasażerka), Edyta Bartosiak (instruktorka nauki jazdy, znana m.in. z programu „Nauka Jazdy”) – stworzenie serii nagrań video w formie rozmów, które odbywały się za kierownicą samochodu – zaproszeni goście poprzez swój autorytet, doświadczenie i humor dzielili się wskazówkami i wiedzą na temat trzeźwego myślenia.
  • Realizacja kampanii wysokozasięgowej we współpracy z warszawskim metrem.
  • Poprowadzenie komunikacji wewnętrznej, w tym organizacja konkursu dla pracowników firmy.
  • Zaplanowanie i produkcja kontentu na SoMe Carlsberg Polska.
  • Stworzenie kontentu na stronę www.trzezwomysle.com.
  • Współpraca partnerska z organizacjami tj. Partnerstwo dla bezpieczeństwa drogowego oraz Wojewódzki Ośrodek Ruchu Drogowego w Warszawie.
Scroll to Top