Klient: Ørsted
Brief: Zwiększenie rozpoznawalności duńskiego producenta energii Ørsted i pozycjonowanie go jako globalnego lidera morskiej energetyki wiatrowej oraz partnera transformacji energetycznej w Polsce. Budowanie przekonania, że morska energetyka wiatrowa jest kluczowym elementem miksu energetycznego i transformacji systemu energetycznego w Polsce.
Rezultaty:
- Obecność z kluczowymi przekazami w opiniotwórczych i branżowych mediach –TVP Info, Rzeczpospolita, Puls Biznesu;
- Ekspozycja medialna przedstawicieli Klienta w mediach – wywiady indywidulne i komentarze w prasie;
- Szeroki zasięg oraz pozytywny odbiór opracowanych videopodcastów przez wewnętrznego interesariusza;
- Dobra ocena wewnątrz organizacji Klienta audytu interesariuszy Klienta;
- Znaczny wzrost widoczności marki wśród osób interesujących się gospodarką, klimatem
Wyzwania:
- Wybory parlamentarne 10.2023 r. doprowadziły do zmiany Rządu, dlatego niezwykle ważne było utrzymanie pozycji morskiej energetyki wiatrowej jako kluczowego elementu dla bezpieczeństwa energetycznego PL;
- Udział inwestorów zagranicznych umożliwia rozwój offshoru w Polsce, ale istnieją równocześnie duże oczekiwania dot. zaangażowania polskich dostawców i poddostawców w realizację inwestycji MFW. Niestety poziom local content w ramach projektów I fazy uważany jest za zbyt niski;
- Projekty II fazy będą realizowane w ramach aukcji, które powinny odbyć się w 2025 roku. Brakuje jednak informacji dot. procesu i wytycznych dot. planowanych aukcji;
- Problemy branży offshore w związku m.in. rosnącymi kosztami surowców związanymi z wybuchem wojny w Ukrainie, potrzebują redefinicji strategii biznesowych.
Opis:
Transformacja energetyczna wymaga jak najszybszego odejścia od paliw kopalnych na rzecz energii ze źródeł odnawialnych. Morska energetyka wiatrowa jest jednym z głównych filarów zielonej transformacji Europy, natomiast w Polsce wraz z rozwojem offshoru i pod wpływem zachodzących zmian znacząco zmieni się skład miksu energetycznego. Aktualnie w kraju trwa I faza rozwoju morskich farm wiatrowych. Ørsted, globalny lider w dziedzinie morskiej energetyki wiatrowej, wspólnie z PGE Baltica tworzą największą inwestycję na Bałtyku – Baltica 2 i 3. Łączna moc elektrowni wyniesie 2,5 GW, a energia w nich wytworzona zasili blisko 4 miliony gospodarstw domowych.
W Polsce trend transformacji sektora energetycznego podąża w dobrym kierunku, ale tempo i skala nie są jeszcze na wystarczającym poziomie. Istnieje potrzeba przyspieszenia procedur w kontekście europejskiej polityki energetycznej oraz wdrożenia pilnych zmian legislacyjnych w celu wsparcia morskiej energetyki wiatrowej w Polsce.
Działanie:
- Aktywne wsparcie biura prasowego Klienta w zakresie komunikacji korporacyjnej, w tym tworzenie strategii, rekomendacja działań taktycznych i narzędzi, media relations, tworzenie treści na kanał LinkedIn oraz X, pozycjonowanie eksperckie przedstawicieli Klienta,
- Stworzenie serii videopodcastów „Energia z morza” z niezależnym partnerem – radio TOK FM, w celu przybliżenia tematyki offshore;
- Organizacja warsztatów „Offshore Masteclass for Media. Powered by Ørsted” – ich zadaniem było przybliżenie dziennikarzom kulis budowy MFW. Specjaliści z Ørsted podzielili się swoją praktyczną wiedzą, pokazali skalę przedsięwzięcia oraz przedstawili konieczne technologie, które przekładają się na minimalizację ryzyka i zwiększenie bezpieczeństwa, które jest priorytetem dla duńskiej firmy.
- Opracowanie szerokiego mappingu intereseriuszy Ørsted, który obejmował: rząd, parlament, administrację publiczną oraz samorząd. Audyt zawierał przygotowanie informacji dot. profilu zawodowego, poglądów dot. polityki energetycznej kraju, mapy relacji poszczególnych osób, analizę SWOT oraz rekomendacji działań.
- Stworzenie kompleksowej koncepcji obecności Klienta na najważniejszym wydarzeniu w branży OZE – Konferencji PSEW, w tym przygotowanie projektu stoiska, zapewnienie obsługi na miejscu i prowadzenie doradztwa medialnego.