Klient: Gedeon Richter
Brief: Budowanie wizerunku marki Gedeon Richter jako firmy troszczącej się o zdrowie wszystkich kobiet.
Sukcesy:
- Stworzenie pierwszego i jedynego w Polsce mobilnego gabinetu ginekologicznego dostosowanego do potrzeb kobiet z różnymi niepełnosprawnościami.
- 11 odwiedzonych województw w Polsce.
- 1313 przebadanych pacjentek, w tym 90 z niepełnosprawnościami.
- 192 pacjentki skierowane do pilnego leczenia lub hospitalizacji.
- 2668 publikacji w mediach (w tym opiniotwórczych takich jak Onet Rano, Dzień dobry TVN, Radio ZET, Wprost), w tym 793 z nazwą Klienta tylko w 2022 r.
- Ogólny zasięg komunikacyjny 25,9 mln, 7,6 mln tylko w 2022 r.
- Nagroda Brązowy Złoty Spinacz w kategorii Event Komercyjny w 2019 r.
Wyzwania:
- Rosnąca popularność tematyki ochrony zdrowia kobiet.
- Ograniczenia wprowadzone w związku z pandemią.
- Psychologiczne i społeczne bariery przed odbywaniem regularnych kontroli zdrowotnych, ze szczególnym uwzględnieniem kobiet z niepełnosprawnościami
Opis:
Regularne wykonywanie badań ginekologicznych powinno być wpisane w DNA każdej kobiety. Dzięki profilaktyce fundujemy sobie i naszym bliskim wysoką jakość i komfort życia. Niestety nie wszystkie Polki mają tego świadomość. Co gorsza w wielu regionach Polski brakuje równego dostępu do ambulatoryjnych świadczeń ginekologiczno-położniczych (tak wynika z raportu Najwyższej Izby Kontroli). Dlatego w ramach kampanii „W kobiecym interesie” nie tylko edukowaliśmy, oswajaliśmy wstyd i strach przed wizytą u lekarza ginekologa, ale przede wszystkim nieśliśmy realną pomoc kobietom, które najbardziej jej potrzebują. To kampania, która wielu z nich „uratowała” życie, ale też pokazała, że ginekologa nie trzeba się bać. Od 2019 r. przez kolejne lata odwiedziliśmy naszym mobilnym gabinetem 11 województw, a także jako pierwsi i jedyni w Polsce dostosowaliśmy go do potrzeb pacjentek z różnego rodzaju niepełnosprawnościami.
Działanie:
- Media relations – na podstawie szczegółowych analiz dostępnych na rynku raportów dotyczących zdrowia Polaków, realizacja własnych badań opinii dotyczących częstotliwości badań ginekologicznych wśród Polek, ustalenie i analiza czynników determinujących nieregularność wizyt u ginekologa – barier psychologicznych, ekonomicznych czy logistycznych.
- Stworzenie do każdej z 4. edycji motywu przewodniego kampanii edukacyjnej, w oparciu o wnioski z aktualnych wyników badań opinii.
- Współpraca z ambasadorami kampanii.
- Realizacja ogólnopolskiej akcji bezpłatnych konsultacji i badań profilaktycznych – szeroki pakiet badań (USG, badanie piersi, cytologia, test na HPV).
- Budowa mobilnego gabinetu ginekologicznego.
- Współpraca patronacka i partnerska z szeregiem władz samorządowych, Towarzystw Naukowych, PAG’s oraz NGO’s.
- Budowanie zaangażowania w promocję w lokalnych grupach społecznych, parafiach.