Klient: Fundacja WWF
Brief: Promocja idei Godziny dla Ziemi oraz tematu przewodniego (2015-2020). Utrzymanie informacji w przestrzeni medialnej przez cały miesiąc marzec, aż do finału Godziny dla Ziemi 24 marca.
Sukcesy:
- 826 publikacji w zasięgowych, opiniotwórczych mediach – Fakty TVN, Polsat News, Gazeta Wyborcza, Onet.pl (2019 r.).
- Rekordowa liczba podpisów pod petycją do Prezydenta o ustawę chroniącą morświny w Polsce – ponad 100 000 podpisów (2015 r.).
- 98 miast zaangażowanych w akcję gaszenia światła, najwięcej z poprzednich edycji (2019 r.)
- Szacowany zasięg kampanii przekroczył 12 mln (2018 r.).
- Współpraca z Klientem przy 6. kolejnych edycjach kampanii w latach 2015-2020 r.
Wyzwania:
- Zainteresowanie opinii publicznej tematyką ochrony środowiska.
- Inspirowanie uwagi mediów przez cały miesiąc.
- Brak dostępności medialnej Ambasadora – Marcina Dorocińskiego.
Opis:
Internet zawrzał po tym, jak Marcin Dorociński opublikował na swoich profilach społecznościowych nagranie, w którym pokazał fanom kompletnie zniszczony dom. Była to zapowiedź realizowanej przez nas kampanii społecznej Godzina dla Ziemi WWF pod hasłem „Ty też niszczysz swój dom”, która miała za zadanie zwrócić uwagę na udział każdego z nas w procesie niszczenia planety.
Działanie:
- Media relations – przeprowadzenie szerokiej akcji medialnej teaserów promujących kampanię, w tym opracowanie kreatywnych materiałów merytorycznych argumentujących ideę kampanii w świetle działań PR („protokół niszczenia domu” w 2019).
- Regionalne spotkania w redakcjach – podróż „Karpackiej 5” – maskotek, zagrożonych karpackich gatunków czy mokup’u morświna po Polsce.
- Zaplanowanie i ustalenie scenariuszy spotkań medialnych z lokalnymi władzami największych polskich miast.
- Liczne happeningi w największych miastach Polski z udziałem WWF oraz Ambasadorów projektu.
- Organizacja medialnych finałów kampanii Godzina dla Ziemi WWF w Warszawie.
- Oficjalne przekazanie w Pałacu Prezydenckim podpisanego przez Polaków apelu do Prezydenta.