Klient: Polskie Stowarzyszenie Pomocy Chorym z Obrzękiem Naczynioruchowym „Pięknie Puchnę”.
Brief: Kontynuacja kampanii edukacyjnej „HAE. Walczyć o oddech. Wytrzymać ból” w celu (ro)zbudowania świadomości na temat HAE, ukazania z jakimi wyzwaniami mierzą się pacjenci mimo rozpoznania choroby, w tym dostępności do leczenia profilaktycznego.
Sukcesy:
- Zbudowanie zainteresowania wokół choroby, zarówno ze strony pacjentów, którzy zgłosili się do Stowarzyszenia z prośbą o pomoc w dalszej diagnostyce, jak również decydentów dziękujących za kampanię budującą świadomość nt. HAE.
- Blisko 100 publikacji o zasięgu ponad 2 mln.
- Objęcie refundacją leczenia profilaktycznego.
- Nagroda Brązowy Złoty Spinacz w kategorii Zdrowie i Medycyna w 2021 r.
Wyzwania:
- Zwrócenie uwagi społeczeństwa oraz mediów na chorobę ultrarzadką, która dotyka tylko niewielki procent populacji.
- Stworzenie strategii, która zwróci uwagę kluczowych decydentów na problem.
Opis:
HAE, dziedziczny obrzęk naczynioruchowy, to ultrarzadka choroba, o której istnieniu nie wiedzą chorzy doświadczający objawów, lekarze nie potrafiący postawić diagnozy przez średnio 13 lat, decydenci, podejmujący decyzję o leczeniu, a także media zajmujące się zdrowiem. W ramach kampanii społeczno-edukacyjnej „HAE. Walczyć o oddech. Wytrzymać ból” postanowiliśmy pokazać, a nie tylko opowiadać, czym jest HAE.
Działanie:
- Stworzenie video, w którym aktor Bartłomiej Topa przedstawił realia życia pacjenta cierpiącego na HAE. Ważną rolę w filmie odegrała nałożona charakteryzacja, która sprawiła, że artysta wyglądał jak pacjent z HAE podczas ataku obejmującego twarz.
- Przygotowanie materiału video z making of, który jest rejestracją rozmowy aktora z Michałem Rutkowskim, Prezesem Stowarzyszenia „Pięknie Puchnę”. Przygotowanym materiałem zwróciliśmy uwagę na tragiczną sytuację pacjentów z HAE, którzy na diagnozę czekają średnio aż 13 lat.
- Opracowanie „dossier pacjenta”, zawierającego dokumentację medyczną, zestaw badań, zabiegów, operacji, które zebrane w grubą teczkę miały uświadomić co przeżywają pacjenci z HAE w procesie diagnozy oraz z jakimi wyzwaniami się mierzą mimo rozpoznania choroby, a następnie dystrybucja materiału do kluczowych decydentów oraz dziennikarzy medycznych.
- Aktywne wsparcie Stowarzyszenia przy prowadzeniu konta na Twitterze.
- Media relations.