Living Planet Report WWF

Klient: Fundacja WWF

Brief: Zainteresowanie opinii publicznej tematem różnorodności biologicznej na podstawie raportu, który zawierał podsumowanie danych historycznych.

Sukcesy:

  • Dotarcie z przekazem do topowych mediów – uzyskaliśmy 243 publikacje organiczne w największych, ogólnopolskich i regionalnych mediach m.in. w Faktach TVN, Gazecie Wyborczej, Fakcie, Newsweeku, Onet Rano.
  • Stworzenie odpowiedniej narracji oraz mechaniki komunikacji Living Planet Report 2022, w oparciu o indywidualną
    współpracę z dziennikarzami. 
  • Dotarcie z komunikatem do ponad 7 milionów Polaków przybliżając dane dotyczące stanu naszej planety.

Wyzwania:

  • Komunikacja wyników raportu, który nie uwzględniał nowych danych.
  • Budowanie w społeczeństwie świadomości zagrożenia przyszłości planety.
  • Przybliżenie znaczenia pojęcia różnorodności biologicznej i jej wpływu na życie planety.

Opis:

W dzisiejszych czasach, kiedy zmiany klimatu i degradacja środowiska stają się coraz bardziej widoczne, ochrona środowiska jest niezbędna dla przyszłości naszej planety. Dzięki takim projektom jak Living Planet Report (LPR) WWF w syntetyczny sposób podsumowujemy i komunikujemy globalne trendy zmian liczebności populacji tysięcy gatunków zwierząt na całym świecie. LPR to wszechstronna analiza stanu środowiska naturalnego tworzona we współpracy z ponad 125 ekspertami z całego świata, której najważniejszym elementem jest Wskaźnik Żyjącej Planety (Living Planet Index – LPI).

Działanie:

  • Media relations – opracowanie wysokiej jakości komunikatu prasowego na podstawie danych z Living Planet Report.
  • Realizacja działań medialnych podzielonych na dwa etapy komunikacyjne.
  • Realizacja badania opinii publicznej dotyczącego bioróżnorodności, w tym opracowanie scenariuszy oraz raportu podsumowującego badania.
Scroll to Top