Kampania „Uwaga na drogi żółciowe” dla Fundacji EuropaColon

Klient: Fundacja EuropaColon Polska

Brief: Stworzenie kampanii edukacyjno-informacyjnej podnoszącej temat raka dróg żółciowych w celu budowania świadomości na temat tej choroby; zwrócenie uwagi na nieoczywiste objawy choroby oraz wyzwania z którymi mierzą się pacjenci tj. dostępność do diagnostyki i nowoczesnych terapii.

Rezultaty:

  • Zbudowanie zainteresowania wokół choroby, zarówno ze strony pacjentów, którzy zgłosili się do Fundacji z chęcią włączenia się w kampanię, jak również wśród decydentów odpowiadających za politykę lekową w Polsce, a także mediów, które wcześniej nie pisały o tym problemie zdrowotnym.
  • Organizacja posiedzenia Senackiej Komisji Zdrowia oraz Parlamentarnego Zespołu ds. profilaktyki nowotworowej – RAK STOP.
  • Kampania świadomościowa na SoMe z udziałem pacjentów chorujących na raka dróg żółciowych.
  • Blisko 180 publikacji o zasięgu ponad 11,8 mln.

Wyzwania:

  • Zwrócenie uwagi społeczeństwa oraz mediów na chorobę rzadką, na którą rocznie zapada 1750 osób w Polsce.
  • Stworzenie strategii, która zwróci uwagę kluczowych decydentów na problem.

Opis:

Rak dróg żółciowych to cichy zabójca, który atakuje z ukrycia, często pozostając niewykrytym do zaawansowanego stadium.  Pacjenci i ich bliscy doświadczający tej choroby często pozostają osamotnieni na swojej drodze. Dlatego w ramach kampanii „Uwaga na drogi żółciowe” postanowiliśmy pomóc w nawigacji pacjenta i jego bliskich po meandrach związanych z chorobą na różnych jej etapach tworząc m.in. stronę www.zoltedrogi.pl oraz interaktywną Mapę Diagnostyki i Leczenia Raka Dróg Żółciowych.

Działanie:

  • Inauguracja kampanii w formie spotkania prasowego z udziałem kluczowych mediów z obszaru zdrowia.
  • Stworzenie pierwszej kompleksowej strony internetowej www.zoltedrogi.pl z dostępem do informacji na temat raka dróg żółciowych.
  • Stworzenie interaktywnej Mapy Diagnostyki i Leczenia Raka Dróg Żółciowych, będącej nawigacją pacjenta po meandrach związanych z chorobą.
  • Zaangażowanie środowiska decydentów i zwrócenie ich uwagi na problem raka dróg żółciowych.
  • Realizacja webinarów dla pacjentów i ich bliskich z udziałem ekspertów – 44 uczestników wzięło udział w spotkaniu online i ponad 1600 odtworzeń nagranego materiału.
  • Realizacja podcastów dla pacjentów i ich bliskich z udziałem ekspertów.
  • Aktywne wsparcie Fundacji przy prowadzeniu intensywnych działań biura prasowego oraz komunikacji na kanałach SoMe – dotarcie z komunikacją do blisko 0,5 mln osób.
Scroll to Top