Klient: Fundacja WWF
Brief: Zainteresowanie opinii publicznej tematem różnorodności biologicznej na podstawie raportu, który zawierał podsumowanie danych historycznych.
Sukcesy:
- Dotarcie z przekazem do topowych mediów – uzyskaliśmy 243 publikacje organiczne w największych, ogólnopolskich i regionalnych mediach m.in. w Faktach TVN, Gazecie Wyborczej, Fakcie, Newsweeku, Onet Rano.
- Stworzenie odpowiedniej narracji oraz mechaniki komunikacji Living Planet Report 2022, w oparciu o indywidualną
współpracę z dziennikarzami. - Dotarcie z komunikatem do ponad 7 milionów Polaków przybliżając dane dotyczące stanu naszej planety.
Wyzwania:
- Komunikacja wyników raportu, który nie uwzględniał nowych danych.
- Budowanie w społeczeństwie świadomości zagrożenia przyszłości planety.
- Przybliżenie znaczenia pojęcia różnorodności biologicznej i jej wpływu na życie planety.
Opis:
W dzisiejszych czasach, kiedy zmiany klimatu i degradacja środowiska stają się coraz bardziej widoczne, ochrona środowiska jest niezbędna dla przyszłości naszej planety. Dzięki takim projektom jak Living Planet Report (LPR) WWF w syntetyczny sposób podsumowujemy i komunikujemy globalne trendy zmian liczebności populacji tysięcy gatunków zwierząt na całym świecie. LPR to wszechstronna analiza stanu środowiska naturalnego tworzona we współpracy z ponad 125 ekspertami z całego świata, której najważniejszym elementem jest Wskaźnik Żyjącej Planety (Living Planet Index – LPI).
Działanie:
- Media relations – opracowanie wysokiej jakości komunikatu prasowego na podstawie danych z Living Planet Report.
- Realizacja działań medialnych podzielonych na dwa etapy komunikacyjne.
- Realizacja badania opinii publicznej dotyczącego bioróżnorodności, w tym opracowanie scenariuszy oraz raportu podsumowującego badania.