Klient: Fundacja DKMS
Brief: Opracowanie koncepcji i obsługa konkursu wraz z komunikacją
Sukcesy:
- 68 zarejestrowanych szkół do Konkurs.
- 15 laureatów.
- 1665 nowych rejestracji potencjalnych Dawców szpiku.
- blisko 1,7 mln zasięg publikacji.
Wyzwania:
- Docenienie nauczycieli za ich trud i przekonanie, że działania prospołeczne są ważnym elementem wychowania młodzieży.
- Zachęcenie nauczycieli do udziału w Konkursie i projekcie #KOMÓRKOMANIA i przeprowadzenia akcji rejestracji potencjalnych Dawców,
Opis:
Misją Fundacji DKMS jest znalezienie Dawcy dla każdego Pacjenta na świecie potrzebującego przeszczepienia komórek macierzystych lub szpiku. Im więcej jest zarejestrowanych potencjalnych Dawców, tym większa szansa dla chorych na znalezienie „bliźniaka genetycznego”. Od ponad 30 lat Fundacja walczy z nowotworami krwi, a poprzez Konkurs „Nauczyciele z Życiem” oraz projekt #KOMÓRKOMANIA budujemy wśród społeczności szkół średnich postawy obywatelskie, które aktywnie wspierają inicjatywę dawstwa szpiku.
Działanie:
- Aktualizacja dokumentów formalnych Konkursu oraz szczegółowych założeń komunikacyjnych.
- Prowadzenie biura prasowego – opracowanie komunikatów prasowych na podstawie wyników badania opinii „Nauczyciele jako wzór do naśladowania” zrealizowanego we współpracy z IRCenter.
- Przygotowanie infografiki dodawanej do komunikatów prasowych.
- Współpraca z ambasadorkami Konkursu – Renata Korolczuk (biolożka, tutorka młodzieży) oraz Aleksandra Pospieszałowska – Skuza (nauczycielka oraz tiktokerka @a_ps89) – komunikacja na kanałach SoMe.
- Stworzenie contentu na stronę www.dkms.pl/nauczyciele-z-zyciem
- Organizacja obrad Jury i powiadomienie laureatów o wynikach konkursu.
- Organizacja CAMP DKMS, czyli warsztaty dla laureatów konkursu z zakresu radzenia sobie z wypaleniem zawodowym oraz wychowania prospołecznego młodzieży.
- Organizacja spotkania online dla młodzieży z gościem specjalnym.